На запитання відповідала Ганна Боднарчук, директор супермаркету ліцензійного програмного забезпечення «СОФТКЕЙ ЮА»
Попередній рік був найважчим в історії незалежної України. Природно, це не могло не позначитися і на стані вітчизняного маркетингу. Прохання зазначити п'ять головних тенденцій розвитку маркетингу в Україні, які визначили його нинішній рівень (за силою впливу – за зменшенням).
Рік був дійсно важким, в тому числі й для маркетингу, тому розвиток на мій погляд, дещо сповільнився, і багато тенденцій перейшли у спадок з 2014 року:
- Триває ліквідація маркетингової безграмотності, в тому числі не серед маркетологів.
- Інтернет-маркетинг продовжує відвойовувати позиції у традиційного.
- Повільне, але вірне злиття офлайн- і онлайн-маркетингу.
- Постійний пошук нових малобюджетних, але ефективних інструментів.
- Поступове витискання з ринку шарлатанів від маркетингу. Поява безлічі всіляких курсів з маркетингу, і компаній, для яких це стало бізнесом.
Які, на Вашу думку, основні тенденції будуть характерні для вітчизняного маркетингу в новому 2016 році?
Триватимуть вищевказані тренди, сподіваюся, що до них додатися ще тренд до більш масового використання якісної маркетингової аналітики. Як показує практика, рахувати починають, коли не брати до уваги вже не можна.
Як Ви думаєте, з якими основними труднощами зіткнуться вітчизняні маркетологи в новому році?
Криза ще не закінчилася, тому труднощі все ті ж: урізання бюджетів, можливо скорочення штатів. З іншого боку, нестача кваліфікованих фахівців. Як завжди випливати на ринку будуть найкращі.
Можливо, крім труднощів, минулий рік приніс якісь маркетингові позитивні «прориви». Які основні можливості в практиці українського маркетингу 2015 року Ви можете назвати? Які найважливіші можливості Ви бачите в новому році?
Чесно кажучи, особливих проривів не видно, особливо глобальних. Український маркетинг не перебуває на передовій, а повторює шлях більш просунутих в цьому відношенні країн. Швидше еволюції, ніж революція.